ارمنستان

آداب و رسوم ارمنستان

آداب ورسوم ارمنستان

تا قبل از ورود مسیحیت به ارمنستان ارامنه دارای اعیاد مختلفی بودند که مهمترین آن عید آغاز سال باستانی بود که ناواسارت نام داشت.
اعیاد دیگری نیز در این زمان مرسوم بود که عمدتا به پرستش الهه ها و بت ها اختصاص داشت و از معروفترین انها می توان به وارتاوار اشاره کرد که در اوایل تابستان برگزار می گردید و با وجود گذشت قرن ها و گرویدن ارامنه به دین مسیح هنوز در میان این ملت رواج دارد و ارامنه این عید را با پاشیدن آب به روی یکدیگر گرامی می دارند. با ورود مسیحیت به ارمنستان اعیاد دینی جانشین اعیاد قبلی شدند.

مهمترین عید ارامنه همچون سایر مسیحیان جهان عید کریسمس یا تولد حضرت مسیح است که ارامنه آن را در 6 ژانویه برگزار می کنند در حالی که سایر مسیحیان آن را در روز 25 دسامبر برگزار می کنند و از این نظر میان کلیسای ارمنی و سایر کلیساها اختلاف نظر وجود دارد. دومین عید مهم مسیحی که نزد ارامنه بسیار مهم می باشد عید پاک است که سالروز رستاخیز حضرت مسیح بوده و طبق تقویم خاصی در اولین ماه بهار برگزار می شود.از اعیاد دیگر می توان از هامیار تسوم اشاره کرد که سالروز عروج مسیح (ع) به آسمان ها است.

آداب و رسوم ارمنستان
آداب و رسوم ارمنستان

اعیاد ملی در ارمنستان

اعیاد و جشن‌های ارامنه نشات گرفته از رسوم قبل از میلاد است. مهم‌ترین عید آنان «ناواسات» نام دارد. عید دیگر آنان «وارتاوار» یعنی پاشیدن آب به یکدیگر مرسوم است. با ورود مسیحیت به ارمنستان اعیاد دیگری همچون «عید کریسمس»، «ایستر» و «هامیارتسوم» به اعیاد ارامنه افزوده شد.

از دیگر جشن‌های مهم و باستانی ارامنه می‌توان به جشن «درندز» یا آتش‌افروزی و جشن «باریگندان» و جشن «ناواسارد» اشاره کرد.

عید وارتانانک و عید روز فرهنگ از مهمترین آنهاست. عید وارتانک سالروز قیام ملی ارامنه به رهبری وارتان مامیکونیان و عید فرهنگ گرامیداشت سالروز ابداع الفبا و خط ارمنی توسط مسروپ ماشتوس می باشد. هم‌اکنون ارمنستان به یکی از کشورهای توریستی آسیای میانه تبدیل شده و ایرانی‌های زیادی برای دیدن و گشت و گذار به آنجا سفر می‌کنند.اکثر مردمان این کشور خونگرم و مهربان هستند و به مهمان‌نوازی شهرت دارند .

آداب و رسوم ارمنستان
آداب و رسوم ارمنستان

مشاهده بیشتر

آریام تور ارمنستان

شماره تماس هماهنگی در واتس اپ :☎️ 09333266688 برای رزرو آپارتمان ، اجاره آپارتمان در ایروان و شهرهای دلیجان و دریاچه سوان ، رزرو هتل و کرایه تاکسی از مرز به ایروان و داخل شهر و تورهای داخلی ارمنستان لطفا هماهنگ بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا