ارمنستانخدمات آریام تور ارمنستان
موضوعات داغ

ثبت شرکت در ارمنستان

راهنمای کامل ثبت شرکت در ارمنستان

همه چیز در مورد ثبت شرکت در ارمنستان + شرایط و قوانین

بی‌ تردید ارمنستان را می‌ توان یکی از مقاصد پرطرفدار تحصیلی و توریستی در میان ایرانیان دانست که در سال‌ های اخیر نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ اما این بار تصمیم داریم، این کشور همسایه ایران را از منظر کار و تجارت بررسی کنیم. ارمنستان یکی از کشور‌هایی است که در حوزه‌ های مختلف تجاری و صنایع گوناگونی همچون ماشین‌ سازی، ساختمان‌سازی، استخراج معادن و توریسم فعال بوده و شرکت‌ های بسیار معروف دنیا در آن نمایندگی دارند. همچنین عضو سازمان ملل متحد، اتحادیه اوراسیا، شورای اروپا، بانک اروپایی بازسازی و توسعه و بانک توسعه اوراسیا است. از این رو فرصت بسیار ایده‌ آلی برای فعالان اقتصادی ایرانی فراهم شده تا با ثبت انواع شرکت در ارمنستان، کسب و کارشان را توسعه داده و به درآمد دلاری برسند. از طرفی با این کار امکان دریافت اقامت دائم و حق شهروندی ارمنستان نیز برای خود و خانواده‌ شان فراهم می‌ شود. اگر شما هم به فکر ثبت شرکت در ارمنستان هستید، به خواندن متن ادامه دهید تا با قوانین و مزایای آن نیز بیشتر آشنا شوید.

ثبت شرکت در ارمنستان

چرا در کشور ارمنستان شرکت ثبت کنیم؟

اگر نگاهی به اقتصاد ارمنستان در دهه گذشته بیندازید، متوجه خواهید شد که اختصاص بودجه بالا به صنایع مختلف و تولید ناخالص قابل‌ قبول، باعث رشد اقتصادی این کشور شده است. جالب است بدانید که بیشترین نیروی کار ارمنستان، در بخش‌های گردشگری و کشاورزی، مشغول فعالیت هستند.

تصمیم به لغو روادید برای برخی از کشور‌ها به‌ خصوص کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سوی دولت و توسعه زیرساخت‌ های گردشگری علاوه بر اینکه به رشد صنعت توریسم در این کشور کمک کرده، باعث شده تا فعالان اقتصادی بسیاری از سراسر دنیا تصمیم به ثبت شرکت در ارمنستان بگیرند. در واقع با راه‌ اندازی شرکت، دروازه ورود به بازار اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای آسیایی برای شما گشوده می‌ شود.

دریافت اقامت دائم با ثبت شرکت در ارمنستان

مهاجرت به ارمنستان و اقامت در شهر‌های مختلف آن به‌ خصوص ایروان، در سال‌ های اخیر در بین ایرانیان رایج شده است. در این میان، یکی از روش‌ های دریافت اقامت و حق شهروندی ارمنستان، تأسیس شرکت در این کشور است.

این نکته را در نظر داشته باشید که قوانین ثبت شرکت در ارمنستان، تقریبا در تمامی استان‌ های آن یکسان است؛ بنابراین با ثبت شرکت در ایروان، آرارات، تاووش یا شهر‌های دیگر می‌توانید در یک اقتصاد رو به رشد و صنعتی فعالیت کنید. همچنین با تأسیس انواع شرکت در ارمنستان علاوه بر بهره‌مندی از مزایای اقتصادی، این امکان برای شما فراهم است تا برای اعضای خانواده خود نیز اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

ثبت شرکت در ارمنستان

قوانین ثبت شرکت در ارمنستان چیست؟

در این بخش برخی از قوانین کلی تأسیس شرکت در ارمنستان را برای شما بیان می‌ کنیم و در ادامه متن به‌ صورت جزئی به مدارک و مراحل ثبت شرکت در این کشور می‌ پردازیم. به طور کلی قانون تأسیس شرکت برای شهروندان ارمنی و اتباع خارجی تفاوت چندانی ندارد. در حقیقت تفاوت اصلی قوانین، مربوط به نوع شرکت‌ ها می‌ شود. به هر حال پس از تکمیل مدارک و اسناد مورد نیاز که جزئیات آن را در بخش‌ های بعدی بیان می‌ کنیم، باید میزان سرمایه و اعضای کمپانی نیز مشخص شوند.

در مرحله بعد باید یک آدرس مشخص برای دفتر شرکت خود در ارمنستان اعلام کنید. در نهایت با اخذ تأییدیه‌ های قانونی، کسب و کار شما به ثبت رسمی خواهد رسید. این نکته را در نظر داشته باشید که برای تأسیس شرکت در ارمنستان باید اجازه اقامت یک‌ ساله داشته باشید. در غیر این صورت باید یکی از شهروندان ارمنستانی را به عنوان اعضای هیئت‌ مدیره خود قرار داده یا با آن فرد شریک شوید.

انواع شرکت در ارمنستان کدام‌اند؟

طبق قوانین ثبت شرکت در ارمنستان، 6 نوع شرکت تجاری زیر امکان فعالیت در این کشور را دارند.

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت مشارکت عمومی
  • شرکت با مشارکت محدود
  • شرکت با مالکیت یگانه
  • شعبه شرکت مادر

این نکته را مدنظر داشته باشید که اتباع خارجی که برای اولین‌ بار اقدام به ثبت شرکت در این کشور می‌ کنند، تنها امکان تأسیس شرکت با مسئولیت محدود را دارند؛ البته با این روش نیز می‌ توانید برای دریافت اقامت درخواست دهید، همچنین مالیات چنین شرکت‌ هایی معمولا پایین‌ تر از دیگر کمپانی‌ ها خواهد بود. اگر یک شریک ارمنی برای کسب و کار تجاری خود انتخاب کنید، شرکت سهامی خاص نیز قابل ثبت خواهد بود. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این دو نوع کمپانی در اختیارتان قرار می‌ دهیم.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ارمنستان

یکی از متداول‌ ترین روش‌ های ثبت شرکت در ارمنستان که ایرانیان نیز از آن بسیار استقبال می‌ کنند، تأسیس کمپانی با مسئولیت محدود است. چرا که در این حالت هیچ محدودیتی وجود نداشته و حتی به‌ صورت تک‌ نفره هم می‌ توانید شرکت ثبت کنید.

ثبت شرکت سهامی خاص در ارمنستان

برای ثبت شرکت سهامی خاص در کشور ارمنستان، طبق قوانین باید مدیرعامل یکی فرد ارمنی باشد. از همین رو بسیاری از سرمایه‌ گذاران خارجی به‌ ویژه فعالان اقتصادی ایرانی تمایلی به تأسیس شرکت با این روش ندارند.

ثبت شرکت در ارمنستان

مراحل تأسیس شرکت در ارمنستان چیست؟

اکنون که با انواع شرکت در ارمنستان و قوانین آن آشنا شدید، نوبت به معرفی مراحل تأسیس کمپانی در این کشور می‌ رسد. برای طی‌ کردن هر کدام از مراحل زیر بهتر است از مجموعه‌ های معتبر که تجربه کافی در این حوزه را دارند، مشورت بگیرید.

با داشتن روادید یک‌ ساله ارمنستان مراحل زیر را برای راه‌ اندازی شرکت دنبال کنید:

1- مراجعه به اداره اویر (OVIR)

2- اجاره محل برای تأسیس شرکت و تنظیم محضری قرارداد مربوط به آن

3- ثبت نام شرکت، تنظیم اساسنامه و مراجعه به اداره رجیستر (Register)

4- انجام امور مربوط به اداره مالیات، با ارائه اجاره نامه محل کار و اساسنامه شرکت برای دریافت کد و مجوز تهیه مهر شرکت

5- دریافت مهر شرکت از اداره مربوطه

6- ثبت شرکت در اداره بازنشستگی

7- پلمپ کردن در اداره مالیات و تهیه کاسا

8- مراجعه به بانک برای افتتاح حساب، تأییدیه امضای کارت بانکی در محضر و دریافت تأیید کارت در اداره مالیات

9- مراجعه به گمرک برای باز کردن پرونده واردات و صادرات

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در ارمنستان چیست؟

برای تأسیس کمپانی باید مدارک و اسناد زیر را آماده کنید:

  • کپی مدارک شناسایی همچون پاسپورت معتبر و روادید تمام اعضا
  • تنظیم اساسنامه شرکت و ترجمه رسمی آن به زبان ارمنی
  • طرح توجیهی فعالیت تجاری
  • تکمیل فرم درخواست تأسیس شرکت
  • ارائه گواهی تأمین سرمایه اولیه
  • پرداخت عوارض گمرکی و ارائه رسید آن
  • مشخص‌کردن آدرس برای دفتر کار در ارمنستان
ثبت شرکت در ارمنستان

چگونه شرکت تجاری در ارمنستان ثبت کنیم؟

در بخش قبلی به‌ صورت کلی با ترتیب مراحل ثبت انواع شرکت در ارمنستان آشنا شدید، در ادامه به جزئیات چگونگی تأسیس کمپانی در این کشور می‌ پردازیم.

ارائه آدرس حقوقی شرکت

برای راه‌ اندازی شرکت در ارمنستان باید یک مکان مناسب برای انجام فعالیت اقتصادی معرفی کنید. در حقیقت یک اجاره‌ نامه یا توافق‌ نامه محضری بین مالک یک ملک خصوصی و شخص صاحب شرکت تنظیم کرده و آدرس آن مکان استیجاری را به عنوان آدرس حقوقی در اسناد شرکت ثبت کنید. در نهایت باید برای دریافت اسناد مربوط به اجاره و ثبت دولتی به اداره کاداستر ارمنستان مراجعه شود.

انتخاب نام برای شرکت

برای انتخاب نام شرکت باید به اداره ثبت دولتی (رجیستر) مراجعه کنید. سپس تعداد 5 الی 6 نام انتخاب کنید تا در نهایت پس از بررسی نام‌ های پیشنهادی و در صورت نبود نام مشابه در سیستم نامگذاری شرکتی سراسری ارمنستان، یکی از نام‌ ها ثبت شود. به این نکته توجه داشته باشید که برای ثبت نام شرکت باید مبلغ حدود 5000 درام ارمنستان به عنوان عوارض دولتی به حساب بانکی مربوطه واریز شود.

افتتاح حساب بانکی و صدور گواهی‌های بانکی

یک حساب بانکی به اسم شرکت در یکی از بانک‌های ارمنستان یا بانک‌های خارجی افتتاح کنید؛ البته می‌توانید به یکی از شعب بانک ملت ایران در ایروان نیز مراجعه کنید. پس از آن از بانک یک برگ گواهی مبنی بر میزان سرمایه اولیه که حداقل آن 50,000 درام است، دریافت کنید. همچنین بابت واریز‌های انجام شده به حساب بانکی شرکت، گواهی دریافت کرده و تمامی اسناد را برای ثبت شرکت در ارمنستان به ادارات مربوطه ارائه دهید.

دریافت روادید اقامت یک‌ ساله

بر اساس قوانین ثبت شرکت در ارمنستان، شهروند خارجی تنها در صورتی می‌ توانند در مقام مدیر شرکت فعالیت کنند که حداقل روادید اقامت یک‌ ساله این کشور را داشته باشند. به این نکته توجه داشته باشید که روادید موقت کوتاه‌ مدت قابل‌ قبول نبوده و در غیر این صورت مدیر شرکت باید از شهروندان ارمنستان انتخاب شود.

ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت مشخصات شرکت در اداره ثبت دولتی ارمنستان

در این مرحله باید مدارک و اسناد شرکت را به اداره ثبت دولتی ارمنستان ارائه کرده و تعداد، مشخصات سهام‌ داران و میزان سهم هر کدام از آنان را اعلام کنید. همچنین اساسنامه شرکت در آن اداره تنظیم شده و مدیر شرکت نیز مشخص خواهد شد. فراموش نکنید که اگر مدیر، شهروند خارجی است باید ترجمه رسمی گذرنامه خود به همراه ترجمه گذرنامه‌های سهامداران اتباع خارجی را ارائه دهد.

ثبت مشخصات شرکت در ادارات مالیات و تأمین اجتماعی

اکنون باید به اداره مالیات منطقه‌ ای که شرکت در آن ثبت شده، مراجعه کرده و با تکمیل فرم مربوطه، کد مالیاتی دریافت کنید. سپس در یک مهلت 30 روزه باید برای ثبت شرکت و باز کردن پرونده به اداره تأمین اجتماعی ارمنستان مراجعه کنید.

دریافت مهر شرکت و تکمیل حساب بانکی برای برداشت

پس از دریافت کد مالیاتی، باید برای سفارش ساخت مهر به اداره مربوطه که از طرف اداره ثبت معرفی می‌شود، مراجعه کنید. همچنین به بانک مورد نظرتان رفته و مراحل تکمیل حساب بانکی خود را انجام دهید تا برای پرداخت هزینه‌های شرکت، اجازه برداشت از حساب داشته باشید.

ثبت اطلاعات شرکت در اداره گمرک ارمنستان

پس از دریافت دفتر ثبت مالیاتی از اداره مالیات ارمنستان، برای باز کردن پرونده و ثبت در سیستم گمرکی این کشور به‌ منظور صادرات – واردات کالا‌ها و ترخیص آنها به اداره گمرک مراجعه کنید.

مزایای ثبت شرکت در ارمنستان چیست؟

در سال‌ های اخیر به دلیل رشد اقتصادی ارمنستان و اجرای طرح‌ های حمایتی از سوی دولت برای توسعه کسب و کار‌های مختلف، این کشور به یکی از مراکز مورد توجه برای سرمایه‌ گذاری تبدیل شده است. از طرفی با توجه به اینکه شاخص‌ های بین‌ المللی اقتصادی و پژوهشی در ارمنستان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، فرصت بی‌ نظیری برای کارآفرینان و تاجران ایرانی فراهم شده تا کسب و کار خود را در بازارهای جهانی رشد دهند.

مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در ارمنستان عبارتند از:

  • ایجاد شرایط مطلوب از سوی دولت ارمنستان برای جذب سرمایه‌ گذاری خارجی در این کشور
  • عدم دریافت عوارض گمرکی بین کشور‌های ایران و ارمنستان
  • ارائه وام‌ ها و تسهیلات بانکی به صاحبان شرکت‌ها
  • نرخ مالیات بر درآمد پایین
  • امکان اخذ اقامت دائم و حق شهروندی
  • امکان تجارت آزاد با سایر کشور‌ها پس از ثبت شرکت در ارمنستان
ثبت شرکت در ارمنستان

هزینه ثبت شرکت در ارمنستان چقدر است؟

به طور کلی هزینه تأسیس کمپانی در این کشور به نوع شرکت، سرمایه اولیه و تعداد شرکا یا اعضای هیئت‌ مدیره بستگی دارد؛ اما حداقل سرمایه موردنیاز برای این منظور در حدود 50 هزار درام ارمنستان است. این موضوع را هم مدنظر داشته باشید که می‌توانید بخشی از هزینه‌ های ثبت شرکت را از طریق وام‌ های بانکی تأمین کنید.

در حقیقت به دلیل ثبات اقتصادی و تورم پایین در ارمنستان، پرداخت هزینه‌ ها با پول ملی این کشور، نوسانات کمی برای سرمایه‌ گذار خارجی داشته و شرایط راحت‌ تری را برای ثبت انواع شرکت در ارمنستان پیش روی سرمایه‌گذاران قرار می‌ دهد.

سؤالات متداول

آیا با ثبت شرکت در ارمنستان می‌توان اقامت این کشور را دریافت کرد؟

بله. پس از راه‌ اندازی شرکت در کشور ارمنستان می‌ توانید برای اقامت، همسر و فرزندانتان اقدام کنید.

مدت‌ زمان ثبت انواع شرکت در ارمنستان چقدر است؟

به طور کلی ثبت شرکت در این کشور در حدود 7 روز کاری زمان می‌ برد.

مهم‌ ترین مزایای راه‌ اندازی شرکت در ارمنستان چیست؟

با ثبت شرکت در کشور ارمنستان می‌ توانید از اقتصاد با ثبات و امکان تجارت آزاد بین‌المللی بهره‌ مند شوید.

مدارک مورد نیاز برای تأسیس شرکت در ارمنستان چیست؟

فرم درخواست تأسیس شرکت، کپی مدارک شناسایی همچون گذرنامه و روادید تمامی اعضا، اساسنامه شرکت و گواهی بانکی سپرده سرمایه از اصلی‌ترین مدارک برای ثبت شرکت در ارمنستان محسوب می‌شود.

گفتار پایانی

در سال‌ های اخیر بسیاری از فعالان اقتصادی داخل کشور به فکر توسعه کسب و کار خود و ورود به بازار‌های خارجی به‌ خصوص کشور ارمنستان افتاده‌ اند. در حقیقت به‌ عنوان اولین قدم برای این منظور باید شرکت تجاری خود را ثبت کنید. همچنین تصمیم بگیرید، چه نوع نهاد تجاری را نیاز دارید، در این کشور می‌ توانید شرکت سهامی بسته (CJSC)، شرکت با مسئولیت محدود (LLC)، دفاتر شعب و دفاتر نمایندگی یا مالکیت انحصاری ثبت کنید.

در متن بالا اطلاعات مفیدی در مورد قوانین ثبت شرکت در ارمنستان و مزایای آن را در اختیارتان قرار دادیم. در نهایت اگر تصمیم به تأسیس کمپانی در ارمنستان دارید، می‌توانید روی کمک کارشناسان آریام تور حساب کنید. سؤالات خودتان در مورد قوانین و شرایط راه‌اندازی شرکت در این کشور را با ما در میان بگذارید.

مشاهده بیشتر

آریام تور ارمنستان

شماره تماس هماهنگی در واتس اپ :☎️ 09333266688 برای رزرو آپارتمان ، اجاره آپارتمان در ایروان و شهرهای دلیجان و دریاچه سوان ، رزرو هتل و کرایه تاکسی از مرز به ایروان و داخل شهر و تورهای داخلی ارمنستان لطفا هماهنگ بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا