اخبار ارمنستانارمنستان
موضوعات داغ

قوانین مالیاتی کشور ارمنستان

قوانین مالیاتی کشور ارمنستان

مالیات کشور ارمنستان 16.7 بر در آمد خالص شرکت می باشد که پرداخت ان به روشها ذیل امکان پذیر هستند لازم به ذکر است که پرداخت مالیات در کشور ارمنستان هر یک سال یکبار امکان پذیر است و شما هر سه ماه باید گزارش مالی خود را رد کنید.
وجه مورد پرداخت ماليات غیرمستقیم از سوي پرداخت كننده با مد نظر داشتن موارد ذيل، به طور مستقل محاسبه خواهند شد.
جريان عرضه و فروش كالاهاي مشمول ماليات بر سهام توليد شده در جمهوري ارمنستان و تعرفه هاي تعيين شده
نرخ گمركي كالاهاي وارداتي مشمول ماليات غیرمستقیم و تعرفه هاي تعيين شده

قانون جمهوري ارمنستان درخصوص ماليات غیرمستقیم

باب اول- ماليات غیرمستقیم و پرداخت كنندگان :

ماده 1- ماليات غیرمستقیم مالياتی است كه به بودجه دولت واريز مي شود

ماده 2- توليدكنندگان، اشخاص حقوقي و حقيقي و مؤسسات فاقد هويت شخص حقوقي ( من بعد پرداخت كنندگان ) كه خاويار، آبجو، انواع شراب ها ، مواد اوليه شرابسازي ، الكل و نوشابه هاي الكلي ، انواع و اقسام دخانيات ، بنزين ، گازوئيل ، لباس و لوازم تهيه شده از چرم طبيعي ، پوستين طبيعي و لوازم تهيه شده از آن ( بجزء نيمه پالتوهاي كارگري و نظامي دوخته شده از پوست گوسفند ) ، محصولات چيني و كريستالي ، لوازم طلاكاري و جواهرات به جمهوري ارمنستان وارد مي نمايند .
باب دوم- واحد مشمول ماليات و سيكل ماليات بندي :
– ماليات غیرمستقیم از درآمد حاصل از فروش كالاهاي مشمول ماليات پرداخت مي شود . كالاهاي توليد شده در جمهوري ارمنستان ، قيمت عرضة آنها ( بدون ماليات غیرمستقیم و ماليات بر ارزش افزوده ) مشمول ماليات غیرمستقیم مي باشند . كالاهاي وارداتي به جمهوري ارمنستان ، نرخ گمركي كالاهاي وارداتي اعلام شده از سوي وارد كننده ( بدون ماليات بر ارزش افزوده و عوارض گمركي ) ، مشمول ماليات غیرمستقیم مي باشند .

ماده 4- موارد زير مشمول ماليات غیرمستقیم نمي باشند :
الف- كالاهاي صادراتي
ب- كالاهاي مشمول ماليات غیرمستقیم كه از طرف نمايندگي هاي ديپلماتيك ، كنسولگري ها ، سازمانهاي بين المللي و بين دولتي هم تراز آنها ، بمنظور استفاده رسمي از آنها وارد و يا در جمهوري ارمنستان خریداری مي شوند .
پ- كالاهاي مشمول بر ماليات غیرمستقیم كه از سوي شهروندان وارد مي شوند ولي در صورتيكه از مقدار و قيمتي كه مطابق قانون محدود شده است تجاوز ننمايد .
ت- كالاهاي عبور ترانزيت .
ث- مطابق قانون ، كالاهاي وارداتي در چارچوب كمك هاي بشر دوستانه و اهداف خيريه .
ج- كالاهايي كه مطابق قانون ، تحت كنترل گمركي ؛ موقتاً وارد منطقة گمركي جمهوري ارمنستان مي شوند .
چ- كالاهاي وارداتي كه موقتاً از منطقه گمركي جمهوري ارمنستان صادر شده باشند .

باب چهارم : محاسبه ، مهلت و مقررات پرداخت ماليات

ماده 6- وجه مورد پرداخت ماليات غیرمستقیم از سوي پرداخت كننده با مد نظر داشتن موارد ذيل، به طور مستقل محاسبه مي شود :
الف- جريان عرضه و فروش كالاهاي مشمول ماليات بر سهام توليد شده در جمهوري ارمنستان و تعرفه هاي تعيين شده .
ب- نرخ گمركي كالاهاي وارداتي مشمول ماليات غیرمستقیم و تعرفه هاي تعيين شده
ماده 7- ماليات غیرمستقیم كالاهاي توليدي در جمهوري ارمنستان ، طي ده روز اداري پس از فروش يا عرضه كالاها ، از سوي توليدكنندگان اين كالاها پرداخت مي شود .
ماليات غیرمستقیم كالاهاي وارداتي طي ده روز اداري پس از ورود به جمهوري ارمنستان مطابق مقررات تعيين شده از سوي دولت جمهوري ارمنستان پرداخت مي شود .
دولت جمهوري ارمنستان مي تواند مقررات نصب برچسب هاي برخي از كالاهاي مشمول ماليات غیرمستقیم را كه در جمهوري ارمنستان توليد يا وارد مي شود ، تعيين نمايد . در اينصورت وجه پرداختي جهت بدست آوردن برچسب ها ، بعنوان پيش پرداخت ماليات غیرمستقیم محسوب خواهد شد .
ماده 8 – مبلغ ماليات غیرمستقیم پرداخت شده از طرف توليد کنندگان و عرضه كنندگان كالاهاي مشمول ماليات غیرمستقیم در جمهوري ارمنستان كه مطابق اين قانون در مقابل مواد اولية بدست آمده در جمهوري ارمنستان يا وارد شده در جمهوري ارمنستان ، ماليات بر سهام پرداخت شده است ، از مجموع كل ماليات غیرمستقیم مشمول پرداخت از سوي آنان كسر خواهد شد .
وجوه ماليات غیرمستقیم پرداخت شده در جمهوري ارمنستان براي كالاهاي صادراتي از سوي اشخاص حقوقي ، مؤسسات فاقد هويت شخص حقوقي يا دست اندركاران شخصي كه توليد و عرضه كننده محسوب نمي شوند، و همچنين طبق قسمت اول اين ماده ، وجوه ماليات غیرمستقیم پرداخت شده از سوي توليد و عرضه كنندگان در مقابل مواد اوليه ، به آنان بازپرداخت مي شود و يا طبق مقررات مالياتي به حساب ديگر پرداختهاي مالياتي ، گذاشته خواهد شد .
ماده 9-ارائه محاسبات ماهانه پرداخت ماليات غیرمستقیم به نهادهاي اداره ماليات جمهوري ارمنستان ، تنها براي كالاهاي مشمول ماليات غیرمستقیم و توليد شده در جمهوري ارمنستان منظور شده است ، كه مطابق قانون مهلت پرداخت آن تا بيست و پنجم ماه بعدي ماه حسابرسي تعيين شده است .

باب پنجم- مفاد نهايي :
ماده 10- بر اساس هماهنگي با وزارت دارائي و اقتصاد جمهوري ارمنستان ، اسناد رسمي اداره عالي در خصوص بكار گيري اين قانون اداره ماليات جمهوري ارمنستان مي پذيرد، اما در بخش كالاهاي وارداتي به خاك جمهوري ارمنستان ؛ اداره گمركات جمهوري ارمنستان .
ماده 11- پس از معتبر شناخته شدن اين قانون ، قانون جمهوري ارمنستان ‘‘پيرامون ماليات بر سهام‘‘ مورخه ششم ژوئن سال 1992 ، شامل تغييرات و اصلاحات آن ، بي اعتبار شناخته می شود .
ماده 12-اين قانون از تاريخ اول ژوئن سال 1997 معتبر شناخته می شود .

مأخذ: جلد دوم ‘‘مجموعه قوانين جمهوري ارمنستان‘‘

مشاهده بیشتر

آریام تور ارمنستان

شماره تماس هماهنگی در واتس اپ :☎️ 09333266688 برای رزرو آپارتمان ، اجاره آپارتمان در ایروان و شهرهای دلیجان و دریاچه سوان ، رزرو هتل و کرایه تاکسی از مرز به ایروان و داخل شهر و تورهای داخلی ارمنستان لطفا هماهنگ بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا