ارمنستان
موضوعات داغ

دریاچه سوان ارمنستان

Sevan Lake , Սևանա լիճ , دریاچه سوان

دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان بزرگ ترین دریاچه ارمنستان است و یکی از مرتفع ترین دریاچه های جهان محسوب می شود.

اسامی دیگر این دریاچه شامل گقارکونیک ، دریای گقام ، لیخنس ( یونانی و لاتین ) ، گکچا ( به ترکی به معنی دریاچه آبی ) هستند.دریاچه سوان در آستان گقارکونیک ، درقسمت مرکزی جمهوری ارمنستان قرار دارد. ارتفاع آن از سطح دریا 1900 متر است . مساحت دریاچه در حدود 940 کیلومتر مربع است. آن با 28 نهر و دریاچه سیراب می شود. تنها 10% ازآبی که از آن خارج می شود از طریق رودخانه هرازدان مورد استفاده قرار می گیرد ، در حالی که بقیه 90% آن اتلاف می شود.

دریاچه سوان در حال حاضر تنها دریاچه ای است که در داخل مرز ارمنستان امروزی قرار دارد. شبه جزیره سواناوانک ( که در گذشته جزیره بوده است ) با سواحل شمالی خود منطقه تاریخی دریاچه محسوب می شود.این دریاچه کوهستانی بیش از 5% از مساحت کل ارمنستان را دربرمی گیرد ، ارتفاعی در حدود 2000 متر قرار دارد و صومعه شبه جزیره یکی از مکان های دیدنی بسیار معروف و همچنین نزدیک ترین محل برای بازدید به شمار می رود.

به گفته محلی ها نام این دریاچه از چند قرن پیش آمده است. در یک روز بسیار سرد زمستانی که یکی از تهاجم های مکرر اعراب تهدید کننده و بسیار خطرناک شده بود ، مردم روستا با هم اقدام به عبور از دریاچه یخ زده سوان به سوی جزیره سواناک کردند. تمامی مردم عبور می کنند ، به کلیسا پناه می برند و برای نجات جان خود دعا می کنند. هنگامی که اعراب به دریاچه می رسند تصمیم می گیرند که از آن بگذرند .

در حالی آنها از دریاچه یخ زده عبور می کرده اند یخ ها می شکنند و مهاجمان در آب غرق می شوند. مردم روستا باور دارند باور دارند که این یک مشیت الهی بوده است. دریاچه پر از جنازه های مشکی رنگ سربازان می شود و به همین دلیل آن را سوان می نامند ( قابل ذکر است که سو (SEV) به ارمنی به معنای رنگ مشکی است ) .

در سرتاسر سواحل غربی و شمالی جایگاه هایی برای استراحت کردن وجود دارند. در سواحل شرقی نزدیک به شرجا ، پانسیونی برای نقاشان وجود دارد. قسمت جنوبی این منطقه قشنگ ترین سواحل این دریاچه محسوب می شود. اگر به سواحل غربی بروید به کلیسای هایراوانک می رسید . یک کلیسای بسیار زیبا که کمتر مورد بازدید قرار می گیرد. کمی دورتر از آن آرامگاه نراتوس است با کلیسای زیبا و قدیمی خود ، بزرگترین آرامگاه باخچکار در ارمنستان محسوب می شود. اگر به سمت جنوب به طرف وارتنیس پیش بروید از مناظر زیبای کلیساهای ددماشن ، وانون و مکیناس لذت می برید.

 

[foogallery id=”371″]

<

مشاهده بیشتر

آریام تور ارمنستان

شماره تماس هماهنگی در واتس اپ :☎️ 09333266688 برای رزرو آپارتمان ، اجاره آپارتمان در ایروان و شهرهای دلیجان و دریاچه سوان ، رزرو هتل و کرایه تاکسی از مرز به ایروان و داخل شهر و تورهای داخلی ارمنستان لطفا هماهنگ بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا