ارمنستانسفرنامه ارمنستان
موضوعات داغ

فستیوال‌ های غذا در ارمنستان

طعم و نوع غذاهای ارمنی باب میل ما ایرانی ها

فستیوال‌ های غذا در ارمنستان

در تمامی نقاط دنیا با توجه به ذائقه مردم آن منطقه و با توجه به طبیعت و آب و هوای هر کشور غذاهایی عالی و خوشمزه وجود دارد ارمنستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به نزدیکی تاریخ ایران و ارمنستان طعم و نوع غذاهای ارمنی باب میل ما ایرانی ها بوده و بسیار خوشمزه و دلچسب می باشد.

۱۱ اپریل فستیوال ماهی

۱۱ اپریل فستیوال ماهی
۱۱ اپریل فستیوال ماهی

فستیوال ماهی در ۱۱ اپریل در ابویان که در ده کیلومتری ایروان قرار دارد برگزار می شود.این فستیوال شامل غذا های مدرن و سنتی ارمنیست که در آن ماهی وجود دارد.

۱۶ می فستیوال تولما ( دلمه )

۱۶ می فستیوال تولما ( دلمه )
۱۶ می فستیوال تولما ( دلمه )

فستیوال تولما (Tolma) در تاریخ 16 ماه می (26 اردیبهشت‌) این جشنواره هرساله ۱۶ می در منطقه آرماویر، نزدیک به بنای یادبود )سارداراپات) در مجموعه مموریال برگزار می‌شود و این شانس را به شما می دهد که طعم لذیذ انواع و اقسام دلمه‌های ارمنی را امتحان کنید و با این غذای گوشتی آشنا شویدو لذت ببرید.هدف از این فستیوال، نشان دادن انواع دلمه ها به بازدید کنندگان و مسافران ارمنستان می باشد.آشپزهای ارمنی طرز تهیه دلمه‌های مختلف به همراه مواد اولیه شان را به شما نشان می دهند و با هم رقابت می‌کنند.
تُلما (دلمه) یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای

ارمنی به‌شمار می‌رود. این غذا از گوشت چرخ‌کرده، که در برگ مو پیچیده می‌شود و با سُسی که از ماده‌ای تخمیرشده به‌نام «ماتسوم» و سیر ساخته شده، درست می‌شود. همچنین مسابقه ای ترتیب داده می شود که تمام خانواده های ارمنی باید غذای خود را تزیین کنند. شرکت کنندگان می توانند با غذا¬های ملی آشنا شوند و هم تلما و هم دیگر غذاهای ملی ارمنستان را میل کنند. این فستیوال همراه آواز رقص و پایکوبیست .

۱۳ ژوئن فستیوال نان در کوه ها

۱۳ ژوئن فستیوال نان در کوه ها
۱۳ ژوئن فستیوال نان در کوه ها

این فستیوال تاریخ ۱۳ ژوئن برگزار می شود.این مراسم در ایربونی ایروان برگزار شده و هدف آن نشان دادن تاریخچه نان به بازدید کنندگان و مسافران است.

2 تا 5 اکتبر فستیوال شراب

آب و هوای ارمنستان در پاییز خوب و لذت‌بخش است و برداشت انگور در تاکستان‌های زیبا در این فصل صورت می‌گیرد. این جشنواره نیز هرساله در تاریخ دوم تا پنجم اکتبر (10 تا 13 مهرماه) برگزار می‌شود و توریست‌ها و مردم محلی بسیاری را مجذوب خود می‌کند. با شرکت در این جشنواره می‌توانید طعم اصیل فرآورده‌های انگور را در تاکستان های ارمنستان تست کنید!

همچنین شما این فرصت را خواهید یافت که با مراحل تهیه نوشیدنی‌های مختلف از برداشت محصول تا آماده‌سازی آشنا شوید و در کنار این جشنواره از نوش جان کردن انواع غذاهای ارمنی خوشمزه لذت ببرید

۲۷ ژوئن فستیوال توت

۲۷ ژوئن فستیوال توت
۲۷ ژوئن فستیوال توت

مراسم ۲۷ ژوئن در کاراباخ برگزار می شود. این مراسم آخرین شنبه می باشد. جشنواره توت در نزدیکی قلعه اماراز برگزار می شود و هدیه ای از سیونیک است.

 

اولین شنبه جولای فستیوال شاتوت

اولین شنبه جولای فستیوال شاتوت

اگر از دوستداران نوشیدنی‌های اصیل هستید در فستیوال شاتوت که در فصل تابستان در شهرستان گوریس (Goris) برگزار می‌شود شرکت کنید و علاوه بر دیدن طبیعت زیبای این شهر تاریخی طعم لذیذ ودکا از توت را بچشید! میهمانان می توانند پروسه درست کردن ودکا از توت را تماشا کنند و همچنین آن نوشیدنی را تست کنند.در این جشن آواز های دسته جمعی سنتی نیز خوانده می شود.همچنین هدیه هایی توسط مذهبی های سیونیک و قدیمی های ارمنستان به میهمانان داده می شود. در این جشنواره، محصولات صنایع دستی فروخته می شود .

18 آگوست فستیوال توت و عسل

18 آگوست فستیوال توت و عسل
18 آگوست فستیوال توت و عسل

جشنواره عسل و توت هرساله ۱۸ آگوست در منطقه شامشادین، که پایتخت عسل ارمنستان است، برگزار می‌شود. هرساله حدود ۳۰۰۰ شرکت‌کننده در این رویداد جالب شرکت می‌کنند تا انواع مختلف عسل و توت‌های گوناگون‌شان را به نمایش بگذارند. اما بهتر است بدانید که این جشنواره محدود به نمایش تولیدات عسل و توت نیست، در کنار این نمایشگاه، نمایشگاه دیگری برای آشنایی با صنایع دستی و هنرهای ارمنی برپاست.

۱۱ و ۱۲ سپتامبر فستیوال باربیکیو( خرُواتس )

۱۱ و ۱۲ سپتامبر فستیوال باربیکیو( خرُواتس )
۱۱ و ۱۲ سپتامبر فستیوال باربیکیو( خرُواتس )

اگر شما هم عاشق غذاهای خوشمزه گوشتی و کباب هستید از حضور در این جشنواره لذت ببرید! این فستیوال در تاریخ 12 تا 13سپتامبر (21 و 22 شهریورماه) در در منطقه لُری دهکده آختالا (Akhtala) در 145 کیلومتری ایروان برگزار می‌شود.باربیکیو یا گوشت کبابی غذایی است که همه‌جا شناخته شده است؛ با این حال، ارمنی‌ها دستور خاص خود را برای پخت گوشت دارند و آن را خرُواتس می‌نامند .

در ارمنستان، تنها مردان در آماده کردن خرُواتس نقش دارند.آن‌ها مواد لازم را از قبل می‌خرند و چاشنی‌های مورد نیاز گوشت را آماده می‌کنند. این جشنواره در روستای آهتالا ( ۱۴۵ کیلومتری ایروان ) برگزار می‌شود. آشپزان معروف در کنار آشپزان آماتور بیش از ۴۰ نوع خرُواتس در این جشنواره ارائه می‌کنند.در این جشنواره، موسیقی ارمنی، بازی های ارمنی و غیره برگزار می شود.

این جشنواره ۳ برنده خواهد داشت: بهترین مزه، بهترین طراحی غذا و خلق بهترین ایده.بی شک شما با شرکت در این جشنواره مجذوب چشم‌اندازهای زیبا و هوای تازه آختالا و همچنین طعم و بوی کباب مخصوص ارمنی خواهید شد!این جشنواره نیز همراه با ساز و موسیقی و فعالیت‌ها و باز‌های سرگرم‌کننده است. مطمئنا حوصله هیچکس سر نخواهد رفت.

12 سپتامبر فستیوال غذاهای محلی

این فستیوال در واردانیس ارمنستان برگزار می گردد و ساکنین این شهر و روستاهای اطراف آن حدود هشت یا نه عدد از غذاهای ساخته شده از دانه ها آورده می شوند و همراه با جشن و پایکوبی میباشند .

 

 

مشاهده بیشتر

آریام تور ارمنستان

شماره تماس هماهنگی در واتس اپ :☎️ 09333266688 برای رزرو آپارتمان ، اجاره آپارتمان در ایروان و شهرهای دلیجان و دریاچه سوان ، رزرو هتل و کرایه تاکسی از مرز به ایروان و داخل شهر و تورهای داخلی ارمنستان لطفا هماهنگ بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا