ارمنستان

حمل و نقل داخل شهری ایروان

تاکسی ، ون ، مینی بوس ، اتوبوس ، مترو

حمل و نقل داخل شهری ایروان ارمنستان 

حمل و نقل داخل شهری ، شهر ایروان شامل چند دسته می شود: 

1-تریل بوس های برقی ایروان

2-مترو زیر زمینی ایروان

3- اتوبوس و مینی بوس های ون ایروان

4-تاکسی ایروان

 

تریل بوس های برقی ارمنستان :

این نوع از وسیله نقلیه حمل و نقل داخل شهری محدوده های خاصی از شهر ایروان را پوشش داده و حتی بعضی از اتوبوس های آن از زمان شوروی سابق باقی مانده که با تعمیرات و مرور زمان هنوز قابل استفاده می باشد ، کرایه این نوع وسیله نقلیه 50 درام می باشد.

تریل بوس یا اتوبوس برقی ایروان
تریل بوس یا اتوبوس برقی ایروان
تریل بوس یا اتوبوس برقی ایروان
تریل بوس یا اتوبوس برقی ایروان

 متروی زیر زمینی شهر ایروان ارمنستان:

این مترو که در دوران شوروی سابق ساخته شد ه است دارای ایستگاههای متعددی می باشد ، اما در مسیرهای محدود و خاص که شامل دو مسیر یکی برای رفت و دیگری برای برگشت می باشد . که ورودی آن برای هر نفر 100 درام می باشد ، توضیح براینکه این مترو همانند متروهای دیگر کشورهای شوروی سابق می باشد حتی واگن های این قطار و زیرزمینی نیز ساخت 50 سال پیش می باشد.

مترو ایروان
مترو ایروان
مترو ایروان
مترو ایروان
نقشه مترو ارمنستان
نقشه مترو ارمنستان

اتوبوس ها و مینی بوس های ون ارمنستان:

این نوع سرویس حمل و نقل داخل شهری به صورتی می باشد که هر یک از این وسایل نقلیه دارای یک شماره خاص بوده و هرکدام مسیر خاصی از شهر عبور می کنند. کرایه برای هر نفر سوار و پیاده 100درام می باشد.

 

ون یا مارشودنی یا مارشودکا
ون یا مارشودنی یا مارشودکا
مینی بوس اخل شهری ایروان
مینی بوس اخل شهری ایروان
اتوبوس داخل شهری ایروان
اتوبوس داخل شهری ایروان
ایستگاه اتوبوس و مسیرها
ایستگاه اتوبوس و مسیرها

تاکســـی ارمنستان ایروان:

این وسیله حمل و نقل داخل شهری که اکثر توریستها در ارمنستان با آن در نحوه پرداخت کرایه دچار مشکل می شوند یکی دیگر از وسایل حمل و نقل داخل شهری می باشد. شما در هنگام سوار شدن تاکسی باید به چند نکته دقت کنید:

1- پلاک زرد رنگ آن ، تمامی تاکسی های ارمنستان موظف به داشتن پلاک زرد رنگ می باشند.

تاکسی ایروان
تاکسی ایروان

2- حتما داخل ماشین روی آینه یا بالای داشبورد ماشین باید یک کیلومتر شمار وجود داشته باشد ، که راننده موظف می باشد بعد از سوار شدن مسافر آن را صفر و سپس روشن کند. طریقه پرداخت کرایه هم به این صورت می باشد : کمتر از 5 کیلومتر قیمت سوار و پیاده 600 درام و بیشتر از 5 کیلومتر به ازای هر کیلومتر 100 درام می باشد. و برای مسیرهای خارج از شهر یا فرودگاه نرخ ثابت از 2500 درام شروع می شود.
3- تاکسی حتما باید آرم و شماره دفتر تاکسی و کد تاکسی که معمولا در کنار پنجره عقب می باشد ، داشته باشد. که اگر احیانا شما وسیله ای در تاکسی جا گذاشتید یا مشکلی به وجود آمد شما قادر به پیگیری از این طریق باشید.

تاکسی ایروان
تاکسی ایروان

مشاهده بیشتر

آریام تور ارمنستان

شماره تماس هماهنگی در واتس اپ :☎️ 09333266688 برای رزرو آپارتمان ، اجاره آپارتمان در ایروان و شهرهای دلیجان و دریاچه سوان ، رزرو هتل و کرایه تاکسی از مرز به ایروان و داخل شهر و تورهای داخلی ارمنستان لطفا هماهنگ بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا