ارمنستان
موضوعات داغ

معبد گارنی ارمنستان

آتشکده گارنی

معبد گارنی ارمنستان (Garni Temple)

معبد گارنی نفوذ فرهنگ هلنی را در قرنهای اول و دوم ( ق.م ) در ارمنستان نشان می دهد . پادشاهان ارمنی تیگران دوم و آرداوازد دوم فرهنگ هلنی را در ارمنستان توسعه دادند. دژ گارنی یکی از مراکز فرهنگی بود که توسط ادوارد دوم ساخته شده است.نرو امپراطور رومی 50 میلیون دینار طلا برای بازسازی آتاشات ، پایتخت باستانی ارمنستان که توسط رومی ها نابود شده بود اهدا کرد. پادشاه تیریدتس هدایای نقدی روم را برای مرمت دژ و معبد گارنی استفاده کرد.

بعد از پذیرش مسیحیت گارنی مقر تابستانی پادشاهان ارمنی شد. معبد در زمین لرزه سال 1976 میلادی نابود شد ، اما در سال 1975 میلادی بازسازی در گارنی مناطق خیلی جالب و دیدنی وجود دارند : معبد ، حمام قدیمی ، دیوارهای کلیسای قرن هفتم میلادی ، منظره باور نکردنی رشته کوه های یرانس ، تنگه آزاد و مناطق حفاظت شد اربونی و خسرو . رودخانه آزاد با آب زلال و خنکش زیستگاه ماهی قزل آلا و خرچنگ رودخانه ای است. شما می توانید از منظره باور نکردنی تنگه آزاد ، از معبد گارنی لذت ببرید.

متأسفانه درّه ی باریک و تنگ توسط حصار ایمنی احاطه شده است ، که روح باستانی و جلوه طبیعی را مخدوش کرده است. نزدیک ورودی معبد با فروشندگان محلی مواجه می شوید ، که سوغاتی نظیر مربا و محصولات محلی می فروشند.

 

مشاهده بیشتر

آریام تور ارمنستان

شماره تماس هماهنگی در واتس اپ :☎️ 09333266688 برای رزرو آپارتمان ، اجاره آپارتمان در ایروان و شهرهای دلیجان و دریاچه سوان ، رزرو هتل و کرایه تاکسی از مرز به ایروان و داخل شهر و تورهای داخلی ارمنستان لطفا هماهنگ بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا