ویژه
موضوعات داغ

برترین روش مهاجرت به ایتالیا در سال 2022

ترجمه زبان ایتالیایی

در دل اروپا، کشوری وجود دارد که به عنوان مرکز تاریخ و تمدن در سراسر جهان شناخته می‌شود. این کشور که از لحاظ اقتصادی دارای قدرت 8ام جهانی است، دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی و باستانی بسیاری است که هر انسانی را به خود جذب می‌کند. اگر قصد دارید که به این کشور مهاجرت کنید، اما نمی‌دانید که به غیر از ترجمه رسمی ایتالیایی مدارک خود باید چه کارهایی انجام دهید، بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مهاجرت به ایتالیا از گذشته تا کنون

از زمانی که ایتالیا تبدیل به یک کشور متحد گردید و بخش‌های مختلف آن به شکل امروزی درآمدند یعنی از اواخر قرن 18 میلادی، افراد زیادی تصمیم گرفتند که برای بهره بردن از هنر و یا قدرت اقتصادی این کشور به آن مراجعه کنند! تعداد مهاجرانی که به این کشور در سال 2002 مهاجرت کرده‌اند حدود ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار نفر بود که این آمار در سال ۲۰۲۰ به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که هر ساله افراد بیشتری برای مهاجرت به این کشور علاقه‌مند می‌شوند.

شاید دلیل اصلی این موضوع ساختار اقتصادی محکم این کشور باشد چرا که سیستم مالی آن ترکیب دو محور بازار آزاد و سرمایه داری است. همچنین بر اساس آخرین نظر سنجی‌هایی که کارشناسان در این رابطه انجام داده‌اند، رتبه این کشور از لحاظ کیفیت زندگی، رتبه 8 جهانی است.

پایه‌ها و ستون‌های اقتصاد این کشور عبارت‌اند از:

  • فلزکاری
  • صنعت خودرو و ماشین آلات
  • شیمی و پتروشیمی
  • وسایل نقلیه عمومی به ویژه قطار
  • کشتی سازی
  • اسلحه سازی
  • تولید خوراکی و نوشیدنی
  • تسلیحات اتمی
  • گوشت گاو، خوک و گوسفند
  • و …

البته اقتصاد تنها دلیلی نیست که مردم از سراسر جهان تصمیم می‌گیرند که کشور فعلی خود را ترک کرده و به ایتالیا مهاجرت کنند. دلایل دیگری همچون سیستم پیشرفته نظام آموزشی، خدمات رفاهی و درمانی عمومی، وضعیت سیاسی با ثبات و … هم وجود دارند که باعث می‌شود یک فرد ترغیب شود برای زندگی ایتالیا را انتخاب کند.

چرا باید به ایتالیا مهاجرت کرد؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به این موضوع اشاره کنیم که مزیت‌های مهاجرت سفر به این کشور چیست، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استانداردها و پارامترهای به شدت بالای زندگی در کشور ایتالیا
  • به وجود آمدن شرایط زندگی در یک کشور با شرایط اقتصادی، آموزشی و زندگی جهانی
  • امکانات رفاهی، درمانی و اجتماعی بسیار باکیفیت و وجود امنیت سیاسی و شغلی
  • آب و هوای بسیار معتدل و مناسب برای کار و زندگی
  • امکان دریافت ویزای شینگن و امکان سفر به کشورهایی که در این حوزه وجود دارند
  • زندگی در یک کشور پیشرفته و صنعتی از تمامی جوانب و نظریه‌ها

چگونه می‌توانیم به ایتالیا مهاجرت کنیم؟

اگر می‌خواهید به این کشور مهاجرت کنید، روش‌ها و راه‌های مختلفی وجود دارد از جمله مهاجرت تحصیلی، شغلی، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تولد، خانواده، پناهندگی و … که هر کدام دارای شرایط و قوانین مربوط به خود است. در حال حاضر اکثر ایرانیانی که برای مهاجرت به ایتالیا تصمیم گیری می‌کنند، این مسئله را مورد توجه قرار داده‌اند که مهاجرت تحصیلی شاید بهترین گزینه برای آن‌ها باشد.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، شرایط و ضوابط

یکی از بهترین کشورهایی که می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی آن را انتخاب کنید، ایتالیاست؛ چرا که از نظر اقتصادی جزو بهترین و به‌صرفه‌ترین کشورهای دنیاست. این کشور علاوه بر داشتن نظام کیفی مناسب آموزشی، هزینه‌های پایینی هم دارد. به عنوان یک دانشجو شاید نیاز داشته باشید که سالانه تنها 900 یورو یعنی کمتر از 90 یورو برای هر ماه هزینه پرداخت کنید.

اگر بخواهید برای تحصیل در رشته‌های مهندسی، سلامت و پزشکی، کسب و کار، تجارت، تدریس و معلمی، هنر و طراحی دیجیتال، تکنولوژی و حتی علوم مرتبط با آن، مطالعات اجتماعی، جامعه شناسی و علوم انسانی را در این کشور یاد بگیرید، شما می‌توانید با کمک وکلای مهاجرت و افراد خبره در این حوزه در ارتباط با رشته تحصیلی آینده خود تصمیم بگیرید.

اگر برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اقدام کردید، این موضوع را در نظر بگیرید که آزمون ورودی دانشگاه‌های ایتالیا نسبت به سایر کشورها پرمتقاضی مثل آلمان، انگلیس و … آسان‌تر است؛ پس برای قبولی در این دانشگاه‌ها می‌توانید با خیال راحت‌تر اقدام کنید.

مراحل مهاجرت به ایتالیا از ابتدا تا انتها

یکی از سخت‌ترین مراحل زندگی هر انسانی در هر جای کره زمین، مهاجرت است. شما با مهاجرت کردن وطن و کشورخود را رها می‌کنید تا در یک کشور غریب دوباره از نو زندگی خود را بسازید. زندگی در ایتالیا مانند سایر کشورهای اروپایی سختی خود را دارد؛ اما آسان هم نیست. شما برای مهاجرت به این کشور لازم است که مراحل زیر را طی کنید:

  • گرفتن وقت رسمی از شرکت کاکس سی جی اس در ایران
  • ارائه رزومه به سفارت ایتالیا و ترجمه رسمی ایتالیایی مدارک خود
  • منتظر ماندن برای نظر سفارت
  • گرفتن ویزا
  • مهاجرت به ایتالیا

دارالترجمه ایتالیایی، محلی برای ترجمه رسمی زبان ایتالیایی

اگر قصد دارید که به یک دارالترجمه رسمی زبان ایتالیایی مراجعه کنید تا مدارک شما به صورت کاملاً رسمی و قابل استناد ترجمه شوند، احتمالاً با این سؤال مواجه می‌شوید که باید کدام مؤسسه را انتخاب کنید؟ این مؤسسه ها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ آیا انتخاب مؤسسه در روند پرونده مهاجرت می‌تواند تأثیرگذار باشد یا خیر؟

ترجمه رسمی ایتالیایی مدارک به صورت از پیش تعیین شده و قانونی می‌تواند به ما کمک کند که از بهترین خدمات در این حوزه بهره‌مند شویم. اگر مدارک شما به درستی و توسط یک مجموعه استاندارد ترجمه نشوند، احتمال به وجود آمدن مشکلات در طول مسیر مهاجرت وجود دارد.

دارالترجمه ایتالیایی الوند به عنوان یک مؤسسه دارای قدمت و فعال در این حوزه و دارای کد 1195 قوه قضائیه می‌تواند به عنوان بهترین انتخاب برای شما شناخته شود. قبل از طی کردن پروسه مهاجرت به ایتالیا خود می‌توانید با ارائه مدارک خود به این مجموعه انتظار این را داشته باشید که مدارک شما با سرعت و با دقت بالایی به صورت رسمی ترجمه شوند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با مراجعه به سایت دارالترجمه الوند به آدرس اینترنتی alvandtranslation.com که به مدیریت خانم ژاله ترابی زاده می باشد مراجعه کرده و یا با شماره های زیر در تماس باشید. 021-88872624  ، 09128467956 دفتر دارلترجمه رسمی الوند در آدرس : تهران ، میدان آرژانتین، خیابان الوند، پلاک 26، طبقه 6، واحد 62   واقع شده است.

نظر شما در مورد مهاجرت به ایتالیا و روش‌های آن چیست؟ شما چه روشی را برای مهاجرت به ایتالیا ترجیح می‌دهید؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

مشاهده بیشتر

آریام تور ارمنستان

شماره تماس هماهنگی در واتس اپ :☎️ 09333266688 برای رزرو آپارتمان ، اجاره آپارتمان در ایروان و شهرهای دلیجان و دریاچه سوان ، رزرو هتل و کرایه تاکسی از مرز به ایروان و داخل شهر و تورهای داخلی ارمنستان لطفا هماهنگ بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا