ارمنستان
موضوعات داغ

باغ وحش ایروان

باغ وحش ایروان ارمنستان Zoo Yerevan Armenia

باغ وحش ایروان

این باغ وحش که در مسیر پارک آبی در شهر ایروان واقع می باشد و بعد از استقلال ارمنستان از نو بازسازی شده و حیواناتی از قبیل فیل و شیر آفریقایی به این مجموعه اضافه شده است.

دیدنی های باغ وحش ایروان
Zoological Garden of Yerevan

باغ وحش ارمنستان، واقع در مسیر پارک آبی در میان باغی به وسعت ۳۵ هکتار ، از دیدنی های جالب ارمنستان به شمار می رود و بعد از استقلال ارمنستان از نو بازسازی شده و حیواناتی از قبیل فیل و شیر آفریقایی به این مجموعه اضافه شده است.

دراین باغ وحش حیواناتی مانند پلنگ نیز نگهداری می شود.
اگر دوستدار حیات وحش هستید بازدید از این باغ وحش برای شما جالب خواهد بود.

تاریخچه باغ وحش ایروان:

بر اساس تصمیم رئیس شورای ارمنستان، باغ وحش ایروان در سال ۱۹۴۰ ساخته شد و در آن زمان فقط ۲۰ جانور در آن قرار داشت.و پس از جنگ جهانی دوم قرار شد که تعداد جانوران افزایش یابد به طوری که در سال ۱۹۴۵ این باغ وحش پناهگاه ۲۷۰ جانور شد.در حال حاضر این باغ وحش خانه ی ۲۷۴۹ جانور است که بیانگر ۲۰۰ دسته متفاوت می باشد.این جانوران از قفقاز جنوبی و خود ارمنستان آمده اند.

علاقه مندان به باغ وحش می توانند جانورانی مانند : خرس های قهوه ای ، بز Bezoar، مارهای mouflon ارمنی ، و کرکس های سیاه و سفید را در این باغ وحش مشاهده کنند.

همچنین اگر بیشتر در این باغ وحش گردش کنند قادر به بازدید از گونه های دیگر در باغ وحش از سراسر جهان شامل شیر، ببر، کفتار، و یک فیل آسیایی به نام Grantik که در این باغ وحش قرار دارند را مشاهده کنند.

از آنجا که ارمنستان یک کانون تنوع زیست محیطی است بنیادی برای حفظ حیوانات و باغ وحش در ارمنستان به وجود آمده که مدیریت ۸۳۹ هکتار در نزدیکی منطقه خسرو را برای حفاظت از حیوانات اختصاص داده است که در معرض خطر شکار غیر قانونی ، ورود غیر قانونی ، و چرای بیش از حد قرار گرفته است.باغ وحش ایروان با همکاری این بنیاد، تلاش می کنند تا سرزمینی برای توانبخشی حیوانات و معرفی گونه های بی خطر و همچنین گونه های خطرناک در آنجا قرار دهند

در سال ۲۰۱۲، باغ وحش با همکاری بنیاد محافظت از حیوانات، شهرداری ایروان، و باغ وحش ها Artis در آمستردام، یک مدرسه باغ وحش را افتتاح کرد.هدف اصلی آموزش اهمیت زندگی زیست محیطی ارمنستان و تنوع زیستی این کشور و در سراسر جهان به دانش آموزان می باشد از باغ وحش به عنوان کلاس درس تعاملی استفاده می شود.

در سال ۲۰۱۱ مدیر این بنیاد، کنترل باغ وحش را که غیر قابل تحمل شده بود را در دست گرفت.این باغ وحش با ترکیب شدن با دیگر باغ وحش ها یک باغ وحش مدرن و استاندارد ۵۰ هکتاری را تشکیل داد.فاز اول این پروژه در می ۲۰۱۵ به پایان رسید و فاز دوم آن تا پایان ۲۰۱۷ ادامه خواهد داشت.هر ساله تعداد بسیار زیادی از مسافران تور ارمنستان از همه جای جهان به برای بازدید از این باغ وحش معروف به ارمنستان سفر می کنند.از جشن هایی که در این باغ وحش انجام می شود می توان به جشن دهمین سالگرد فیل گرانت اشاره کرد.

مشاهده بیشتر

آریام تور ارمنستان

شماره تماس هماهنگی در واتس اپ :☎️ 09333266688 برای رزرو آپارتمان ، اجاره آپارتمان در ایروان و شهرهای دلیجان و دریاچه سوان ، رزرو هتل و کرایه تاکسی از مرز به ایروان و داخل شهر و تورهای داخلی ارمنستان لطفا هماهنگ بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا